Ви увійшли як Гість
Група "Гости"Вітаю Вас Гість!
Субота, 27.04.2024, 23:16
Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSS

Категорії розділу

Новини [14]
Наукові статті [39]
Перелік праць викладацького складу кафедри
Закони [1]
Дана категорія містить закони, які зв'язані з земельним кадастром
Відео [14]
Тут знаходяться відеоматеріали

Форма входу

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Geovisite


hit counter

Мови

Пошук

Погода

Свята

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Наші колеги

Кафедра геодезії і картографії

Цікава інформація

Головна » Статті » Наукові статті

ДО ПИТАННЯ ОПТИМІЗАЦІЇ НОРМАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗОНУВАННЯ ЗЕМЕЛЬ
УДК: 349.417
ДО ПИТАННЯ ОПТИМІЗАЦІЇ НОРМАТИВНО-ПРАВОВОГО
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗОНУВАННЯ ЗЕМЕЛЬ


Дударчук Ю.В. – студентка 5 курсу, спеціальність "Землевпорядку-вання і кадастр", Волинський національний університет імені Лесі Українки

Постановка проблеми. На території України станом на 2008 рік, за даними державного земельного кадастру, нараховується 52,9 млн. га, або 87,7% земель, що розміщені за межами населених пунктів і, відповідно до положень Земельного кодексу України, належать до компетенції управління Кабінету Міністрів України та інших органів виконавчої влади.
Якщо управління міським землекористуванням у нашій країні вважа-ється розвиненим та здійснюється на основі Генеральних планів розвитку на-селених пунктів та іншої містобудівної і землевпорядної документації, то зем-лекористування за межами населених пунктів практично взагалі не охоплене зонуванням, що призводить до істотних ускладнень у встановленні правового режиму та умов використання земель, неефективного застосування економіч-ного механізму регулювання земельних відносин та зумовлює труднощі в управлінні землекористування адміністративно-територіальних утворень.
На сьогоднішній день відносини, що пов’язані із зонуванням земель, регулюються Земельним кодексом України від 25.10.2001 №2768-ІІІ, Законами України “Про землеустрій” від 22.05.2003 №858-ІV, “Про основи містобуду-вання” від 16.11.1992 №2780-ХІІ, “Про планування і забудову територій” від 20.04.2000 №1699-ІІІ, “Про охорону земель” від 19.06.2003 №962-ІV, “Про екологічну мережу” від 24.06.2004 №1864-ІV.
Разом з тим, у нашій країні система районування та зонування земель по доцільному використанню з урахуванням природно-кліматичних умов, якості земель для управління земельними ресурсами та землекористуванням за межами населених пунктів є незавершеною. Зокрема, на цей час на рівні адмі-ністративних районів функціонують тільки ґрунтове, природно-сільськогосподарське, екологічне, ерозійне районування. Відсутня завершена система районування, яка б включала зонування земель на рівні сіл, селищ (за межами і в межах населених пунктів). Крім того, з часу прийняття нової редакції Земельного кодексу України (2001, р.) так і не було здійснено зонування земель за їх категоріями, що створило корупційні ніші для зміни цільового призначення земель. Тому виникла нагальна проблема здійснення зонування земель за їх категоріями з урахуванням еколого-економічної придатності земель та суспільних потреб, що пов'язана із підвищенням ефективності регулювання земельних відносин державою в ринкових умовах.
9 квітня 2009 року відбулося засідання Громадської Ради при Держав-ному Комітеті України із земельних ресурсів. На засіданні розглянуто проект Закону України «Про зонування земель». Законопроект пропонує дещо іншу концепцію зонування земель. Проектом Закону України «Про зонування зе-мель» пропонується нова редакції ст.180 ЗКУ:
«Зонування земель – поділ земель адміністративно-територіальних утворень відповідно до категорій земель, типів землекористування.
При зонуванні земель встановлюються вимоги щодо видів і параметрів дозволеного використання земель та їх охорони (режим землекористування) відповідно до землевпорядних регламентів...»
Очевидно, що зонування земель повинно здійснюватися з різною дета-лізацією, тобто проводитися на загальнодержавному, регіональному та місце-вому рівнях, з відмінностями у завданнях та механізмах практичного застосу-вання. Правовий режим земель повинен встановлюватися залежно від прина-лежності земель до певної категорії та їх розміщення у тій або іншій функці-ональній зоні. При таких підходах територіальне зонування земель набуває ключового значення при здійсненні будь-якої економічної діяльності.
Для цього потрібно розробити землевпорядні, природоохоронні та міс-тобудівні регламенти для кожної Зони, якими встановлюються види і параметри дозволеного використання земель та їх охорони (режим землекористування), а також межі допустимих змін їх параметрів у відповідній Зоні. Також є обов'язковим дотримання встановленого правового режиму землекористування у визначених межах Зон для фізичних і юридичних осіб, органів державної влади та місцевого самоврядування.
Нова концепція зонування земель базується на двох нововведеннях:
1) об’єкт зонування (землі адміністративно-територіальних утворень, згідно проекту ЗУ «Про зонування земель» - це територія сіл, селищ, міст (в межах населених пунктів та за їх межами));
2) зміст зонування (встановлення вимог щодо видів і параметрів дозволеного використання земель та їх охорони (режим землекористування) відповідно до землевпорядних регламентів).
Конкретні варіанти зонування земель залежать від багатьох чинників: існуючої системи землекористування, природної структури ландшафтів, істо-ричної спадщини, соціальних цілей тощо. Вважаємо, що усі принципові питання щодо зонування земель повинні вирішуватися з широким залученням громадськості та реалізовуватися під її контролем.
Висновки та перспективи подальших досліджень. Впровадження «зонінгового» підходу до розподілу земель для задоволення різних суспільних потреб вимагає внесення істотних змін у земельне законодавство, насамперед, доопрацювання і прийняття Закону України «Про зонування земель».

Список використаних джерел:
1. Мірошниченко А.М. Земельне право України: Підручник. – К.:Алерта; КНТ; ЦУЛ, 2009. – 712 с.
2. Осипчук С. Зонування земель: теоретико-методологічні підходи з огляду Європейської та вітчизняної практики // Землевпорядний вісник. – № 11. – 2009. – С.18-25.
3. Третяк А., Другак В., Дорош О. Концептуальні основи зонування земель для управління земельними ресурсами за межами населених пунктів // Землевпорядний вісник. – № 4. – 2008. – С.40-45.
4. Третяк А., Другак В., Третяк Н., Методологічні основи територіального планування використання земель у зарубіжних країнах та в Україні // Землевпорядний вісник. – №3. – 2008. – С.38-45.

Джерело: http://наук.збірка студентської конференції (2011 р. )ПДАТУ
Категорія: Наукові статті | Додав: Kalora (19.10.2011) | Автор: Шелепницька Ірина Петрівна E W
Переглядів: 1081 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]