Ви увійшли як Гість
Група "Гости"Вітаю Вас Гість!
Субота, 27.04.2024, 15:21
Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSS

Категорії розділу

Новини [14]
Наукові статті [39]
Перелік праць викладацького складу кафедри
Закони [1]
Дана категорія містить закони, які зв'язані з земельним кадастром
Відео [14]
Тут знаходяться відеоматеріали

Форма входу

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Geovisite


hit counter

Мови

Пошук

Погода

Свята

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Наші колеги

Кафедра геодезії і картографії

Цікава інформація

Головна » Статті » Наукові статті

НОВАЦІЇ УКРАЇНСЬКОГО ЗЕМЕЛЬНОГО ЗАКОНОДАВСТВА: СЛУЖБА КАДАСТРОВОГО РЕЄСТРАТОРА
УДК 349.418(477)
[/b]НОВАЦІЇ УКРАЇНСЬКОГО ЗЕМЕЛЬНОГО ЗАКОНОДАВСТВА: СЛУЖБА КАДАСТРОВОГО РЕЄСТРАТОРА
Бортняк О.В. – студент ІІІ курсу напряму підготовки «геодезія, картографія, землеустрій» ПДАТУ
Науковий керівник: Шелепницька І.П. – к.н. держ.упр., в.о.доцента кафедри Землеустрою і кадастру
ПДАТУ

7 липня 2011 року Верховна Рада України після кільканадцяти річних дебатів нарешті ухвалила довгоочікуваний Закон України «Про Державний земельний кадастр» [1]. Цим законом вводиться в українську практику «землевпорядництва» безліч новацій. Відтепер, державний земельний кадастр, що визнається державною власністю є «не переліком землевпорядних і правових робіт», а «державною геоінформаційною системою». Відтак, постають і нові вимоги до фахівців, які обслуговуватимуть кадастрові роботи, пов’язані із наповненням та функціонуванням земельної геоінформаційної системи.
Так, відповідно до ст. 7 «кадастрового закону» здійснено чіткий розподіл функцій між центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів та державними землевпорядно-кадастровими структурами. Визначено, що систему органів Державного земельного кадастру становить центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів та його територіальні органи. Держателем Державного земельного кадастру визначено Державне агентство земельних ресурсів України, а адміністратором – Державне підприємство «Центр Державного земельного кадастру» [с. 6-7, 1]. Держатель наділений функцією управління, контролю й зберігання, а адміністратор несе на собі виконавчі функції утворення, супроводу програмного забезпечення, технічну, технологічну і безпекову складові кадастру.
В січні 2012 року на офіційному сайті Держземагенства України оприлюднено до обговорення проект Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядку ведення Державного земельного кадастру», в якому деталізовані функції кадастрових реєстраторів, як фахівців, що обслуговуватимуть державну земельну геоінформаційну систему згідно з вимогами нового закону [2].
Як справедливо зауважив вчений А.Г.Мартин, з утворенням такого типу посади «запроваджено новий механізм персоніфікації відповідальності посадових осіб, що здійснюють ведення державного земельного кадастру, шляхом визначення особливого правового статусу державного кадастрового реєстратора, що здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання відомостей із нього у складі центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів та його територіальних органів»[3].
Згідно із проектом постанови КМУ : «Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій» (п.1.5) [2].
Державний кадастровий реєстратор призначається на посаду та звільняється з посади керівником відповідного територіального органу Держземагентства за погодженням з Головою Держземагентства, а державний кадастровий реєстратор Держземагентства призначається на посаду та звільняється з посади Головою Держземагентства. Крім того, ця посадова особа є державний службовцем, яка має посвідчення державного зразка та печатку, форми яких встановлюються Держземагентством. Законом і проектом постанови забороняється втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об'єднань у діяльність Державного кадастрового реєстратора, пов'язану із здійсненням державної реєстрації земельних ділянок. Під втручанням у діяльність Державного кадастрового реєстратора розуміється прямо не передбачена законодавством дія будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об’єднань, яка стосується здійснення Державним кадастровим реєстратором повноважень, передбачених Законом України «Про Державний земельний кадастр» та Порядком ведення Державного земельного кадастру. За розподілом функцій та територіальної компетенції управління кадастрові реєстратори поділяються на:
• Державних кадастрових реєстраторів Держземагенства;
• Державних кадастрових реєстраторів територіальних органів Держземагентства в Автономній Республіці Крим, областях;
• Державних кадастрових реєстраторів територіальних органів Держземагентства в містах Києві та Севастополі;
• Державних кадастрових реєстраторів територіальних органів Держземагентства у районах, містах республіканського та обласного значення.

Відповідно, на цих посадових осіб покладаються функції здійснення реєстрації заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевірки відповідності поданих документів вимогам законодавства; формування поземельних книг на земельні ділянки, внесення записів та забезпечення зберігання зберігання таких книг; здійснення внесення відомостей до Державного земельного кадастру; присвоєння кадастрової нумерації земельним ділянкам; надання відомостей з Державного земельного кадастру та відмов у їх наданні; здійснення виправлення помилок у ДЗК; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки (ст. 9, п.4)[1].
Виконання таких робіт потребує спеціальної підготовки, а тому законом визначено, що займати посаду державного кадастрового реєстратора може лише громадянин України, який має вищу землевпорядну або юридичну освіту та стаж землевпорядної або юридичної роботи не менш як два роки.
Отже, нові служби кадастрових реєстраторів – це потенційні робочі місця для випускників напряму підготовки «геодезія, картографія та землеустрій», але задля їх якісної фахової підготовки необхідним, на нашу думку, є найсучасніше матеріально-технічне й методичне забезпечення профільних вищих навчальних закладів.
Список використаних джерел
1. Закон України від 07.07.2011 № 3613-VI «Про Державний земельний кадастр» // Голос України від 06.08.2011 – № 145.
2. Проект Постанови Кабінету Міністрів України «Про порядок ведення Державного земельного кадастру» [Електронний ресурс Держземагенства] // Режим доступа: http://www.dazru.gov.ua/terra/control/uk/publish/article?art_id=130431&cat_id=38306;
3. Мартин А.Г. Організація підготовки та підвищення кваліфікації кадастрових реєстраторів // Земельна спілка України [Електронний ресурс] // Режим доступа: http://zsu.org.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=4544:2011-11-16-08-27-09&catid=62:2011-01-12-14-57-08&Itemid=87

[size=14][b]

Джерело: http://Наукова студентська конференція "Наука.Молодь.Земля.Сталий розвиток" 15 березня 2012 року. ПДАТУ
Категорія: Наукові статті | Додав: Kalora (24.03.2012) | Автор: Шелепницька Ірина Петрівна E
Переглядів: 1812 | Теги: кадастр, земельний кадастр, Шелепницька І.П., Закон України Про Державний земельн, конференція землевпорядників ПДАТУ | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]