Ви увійшли як Гість
Група "Гости"Вітаю Вас Гість!
Неділя, 28.04.2024, 16:04
Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSS

Категорії розділу

Новини [14]
Наукові статті [39]
Перелік праць викладацького складу кафедри
Закони [1]
Дана категорія містить закони, які зв'язані з земельним кадастром
Відео [14]
Тут знаходяться відеоматеріали

Форма входу

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Geovisite


hit counter

Мови

Пошук

Погода

Свята

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Наші колеги

Кафедра геодезії і картографії

Цікава інформація

Головна » Статті » Наукові статті

ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ ТОРГІВ
УДК: 349.412
ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ ТОРГІВ

Шишківська К.С. – студентка 4 курсу спеціальності «Землевпорядку-вання» Кам'янець-Подільського індустріального коледжу
Кирилюк Л.В. – викладач Кам'янець-Подільського індустріального ко-леджу


Земельні торги – це врегульований нормами чинного земельного, циві-льного законодавства, а також локальними нормативно-правовими актами органів державної влади та місцевого самоврядування порядок продажу на конкурентних засадах земельних ділянок.
Уперше в Україні земельні аукціони з продажу права довгострокової оренди були проведені у 1994-1995 роках у Xаркові, Львові, Одесі, Чернігові. Перший міжнародний земельний конкурс було організовано в Одесі.
Ст. 134 ЗК України закріплює принцип обов'язковості продажу на кон-курентних засадах земельних ділянок із земель державної та комунальної вла-сності або прав на них. Обов'язковість продажу земельних ділянок на земельних торгах означає, що зазначені земельні ділянки не можуть бути відчужені шляхом договірного продажу, придбані у власність на основі договору оренди з правом викупу чи передані безоплатно у власність суб'єктами підприємницької діяльності
Згідно ст. 135 ЗК України учасниками земельних торгів можуть бути громадяни і юридичні особи, які сплатили реєстраційний і гарантійний внески і можуть бути покупцями відповідно до законодавства України.
Підготовка земельних торгів передбачає формування переліку земель-них ділянок, які виносяться на аукціон, публікація інформаційного повідом-лення про проведення земельного аукціону, подання заяв на участь в аукціоні та укладання угод про умови участі в аукціоні. На етапі підготовки до прове-дення земельних торгів можуть прийматися рішення органів державної влади та місцевого самоврядування про затвердження відповідних положень щодо порядку проведення земельних аукціонів. Для забезпечення організованого проведення земельних торгів та з метою запобігання порушенням чинного законодавства на етапі підготовки земельних аукціонів конкурсів рішенням сільської, селищної, міської ради можуть створюватися комісії з питань земе-льних торгів, повноваження яких закріплюються у конкретних рішеннях про-ведення земельного аукціону, або у відповідних положеннях.
Формування переліку земельних ділянок мають здійснювати управління земельних ресурсів разом з місцевими органами архітектури і містобудування, які передають свої пропозиції на розгляд сільської, селищної, міської ради, місцевої державної адміністрації. До затвердження переліку земельних ділянок має бути проведено попереднє погодження місця розташування об'єкта з визначенням містобудівних, екологічних, санітарних та інших вимог до використання земельної ділянки, що підлягає продажу на земельних торгах. Крім того, земельні ділянки можуть бути виставлені на земельні торги лише після того, як будуть визначені межі таких ділянок в натурі (на місцевості) та закріплені межовими знаками, визначена нормативна грошова оцінка земельної ділянки, а також виготовлений технічний паспорт земельної ділянки.
Організаторами торгів є органи державної влади чи органи місцевого самоврядування, а також державний виконавець у разі прийняття судом рі-шення про звернення стягнення на земельну ділянку. При цьому варто зазна-чити, що організатори земельних торгів самі не проводять земельні аукціони чи конкурси. Згідно з п.3 ст.137 ЗК України безпосередньо проведення земельних торгів мають здійснювати юридичні особи, які мають дозвіл (ліцензію) на проведення земельних торгів та діють на підставі договору з відповідним органом державної влади чи органом місцевого самоврядування чи державним органом приватизації
Порядок проведення земельних торгів визначається законом, що має бути прийнятий Верховною Радою України. До прийняття такого закону органи державної влади та місцевого самоврядування вправі приймати свої положення чи інші локальні нормативно-правові акти, у яких визначати умови участі в земельному аукціоні, а також порядок проведення земельних торгів. Законність таких рішень базується на законах України «Про місцеве самоврядування» та «Про місцеві державні адміністрації».
Норма ст.138 ЗК України закріплює правові підстави визнання земель-них торгів такими, що не відбулися. Як правило, земельні аукціони проводяться тоді, коли є три учасники аукціону, що подали заявки на участь у торгах, підписали угоду про умови участі, сплатили реєстраційний та гарантійний внески, а також виконали інші вимоги, передбачені правилами проведення такої форми земельних торгів. Організатори аукціону можуть приймати рішення про проведення земельних торгів і з двома учасниками. У випадку, коли до участі у земельному аукціоні зареєструвався лише один учасник, земельні торги визнаються за рішенням організатора аукціону такими, що не відбулися. Дана стаття закріплює норму, відповідно до якої земельні ділянки на земельних аукціонах не можуть бути придбані за початковою (стартовою) ціною. Якщо жоден із зареєстрованих учасників аукціону після оголошення ліцитатором початкової ціни не запропонував ціну вищу, ніж стартова ціна земельної ділянки, то земельна ділянка (земельний лот) знімається з торгів, а самі торги по цій земельній ділянці визнаються такими, що не відбулися. У разі, коли переможець земельних торгів не сплатив у встановлений термін належну суму за придбану земельну ділянку, земельні торги також визнаються організатором аукціону такими, що не відбулися. У разі незгоди учасника чи переможця зе-мельних торгів із рішенням організатора аукціону про визнання земельних торгів такими, що не відбулися, спір вирішується у судовому порядку.
Земельні аукціони відбуваються сьогодні в умовах недостатнього або відсутнього правового регулювання. Це фактично означає, що інвестори, міс-цеві чиновники та місцеві громади несуть додатковий ризик, пов'язаний із можливістю перегляду результатів торгів, застосуванням юридичної відпові-дальності та погіршенням інвестиційного клімату.

Список використаних джерел:
1. Земельний кодекс України: Чинне законодавство зі змінами і допов. Станом на 10 січня 2011 р. – К.: Вид. Велес., 2011.
2. Ринок землі: видимий і приховані ризики // Землевпорядний вісник №1,2008.
3. Воєводін В. Земельні аукціони вдарять по корупції// Урядовий кур`єр №65.
4. Карокаш І. І. Право землекористування та його види. - Земельне пра-во України: Підручник/ За ред.. О. О. Погрібного, І. І. Каракаша – К.: Істина. – 2003.

Джерело: http://наук. збірка студ. конф. 2011 р.
Категорія: Наукові статті | Додав: Kalora (19.10.2011) | Автор: Шелепницька Ірина Петрівна E W
Переглядів: 1471 | Теги: земельні торги, земельне право, земельний ринок | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]